Contact

Bel met: Natascha Teeuw
Telefoon: 06 21 50 03 16
E-mail: info@papierispasse.nl

Kanaaldijk 3
3739 ND  Hollandsche Rading

Als eerste bij de klant

Jip en Janneke

De positieve berichten over de economie zijn je vast niet ontgaan: er is weer licht aan het eind van de donkere tunnel …

Nu er weer meer kansen zijn, wil jij ze als eerste benutten. En wel zo snel mogelijk. Tijd dus om goed na te denken over het versnellen van het proces, waarbij jij als eerste bij de klant bent (en niet jouw concurrent!).

Schriftelijk klantcontact kan helpen om dit proces te versnellen. Maar hoe? Start eens met een tijdlijn van contactmomenten. Noteer ze vanaf het eerste klantcontact tot en met het binnenhalen van de deal. Welke momenten op deze lijn zijn schriftelijk? Denk bijvoorbeeld aan:

  • afspraakbevestigingen
  • gespreksverslagen
  • bedrijfspresentaties
  • prijsindicaties, offertes en (project)voorstellen
  • bijlages over de organisatie, (project)methodieken en werkwijze
  • cv’s van medewerkers
  • opdrachtbevestigingen
  • contracten
  • algemene voorwaarden

Zijn de teksten zo geschreven dat ze de klant positief beïnvloeden? Werken de teksten naar een nieuwe opdracht toe? Is er een uniforme opbouw en stijl? Kunnen de teksten elkaar (nog) beter aanvullen en versterken?

Houd er rekening mee dat jouw klant teksten doorstuurt naar andere specialisten en beslissers. Verkoopteksten moeten er dus ook voor zorgen dat (nieuwe) contactpersonen de informatie krijgen die ze nodig hebben om beslissingen te nemen.

En, last but not least: zorg ervoor dat de website en digitale nieuwsbrief aanvullende informatie geven over (bijvoorbeeld) succesvolle business cases en positieve klantervaringen.


Alle blogs

De sleutelprikkel
Strategische webteksten schrijven
10 tips voor het schrijven van uitnodigingen
Servicegericht schrijven
Spel- en taalfouten op kantoor
Zet je visie op papier! (En haal 'm uit je hoofd.)
Woordenlijst der Nederlandse Taal
SEO-schrijven
Als eerste bij de klant
Niveau 5: verwachtingen overtreffen
Schrijven volgens merkwaarden
Vind ik leuk!
Jouw tekst zorgt voor een bypass
Storytelling
Cookiewet
7 tips voor klantgerichte webteksten
7 tips voor klantgerichte e-mails
Quick scan
Snellezen
Overtuig je lezer
Een nieuwe website
Taalniveau B1
Schrijven
Cliché
Positief schrijven
Engelse woorden in het Nederlands
Offertes: standaard en maatwerk
Website-indeling
Informatieneutraal
E-mails schrijven
Creatief schrijven (1) Kruip in de huid van het product
Creatief schrijven (2) Ontmoet jouw webbezoeker
Unique buyingpoint
Samenstellingen (2) Ziektekosten of ziektenkosten?
Samenstellingen (1) Leaseauto, lease-auto of lease auto?
't Taxikofschip
Fout is goed?
Van passief naar actief
Contentgoeroe Gerry McGovern
Maximaal aantal woorden
Opt-in: verplicht

Opdrachtgevers

AFAS AFAS
AFAS is een Nederlands familiebedrijf dat softwareproducten ontwikkelt...

Blog

De sleutelprikkel - 05 mei 2017
Is het je al gelukt om de aandacht van jouw bezoekers te trekken én vast te houden? Mooi! Dan is het nu tijd voor stap 2: zorg ervoor dat jouw bezoekers doen wat jij wilt. Leid...