Contact

Bel met: Natascha Teeuw
Telefoon: 06 21 50 03 16
E-mail: info@papierispasse.nl

Kanaaldijk 3
3739 ND  Hollandsche Rading

Contentgoeroe Gerry McGovern

Jip en Janneke

Tijdens het Entopic Congres Intranet 2010 heb ik ein-de-lijk mijn goeroe ontmoet: Gerry McGovern. Hij heeft zijn eigen bedrijf in webcontentmanagement en is veelgevraagd spreker op internationale conferenties.

Als je op zoek bent naar een inspirerend boek over succesvolle websites, lees dan zijn boek ‘Killer Web Content’, of de Nederlandse vertaling ‘Een website die werkt’.

Gerry McGovern is een man on a mission. Mocht je aan het begin van zijn verhaal nog twijfelen aan het belang van goede content, dan is dat niet voor lang. Hij biedt je de argumenten om tijd, geld en energie te investeren in content die het verschil maakt. En dat met de nodige Ierse humor. Zo introduceert hij de W.W.-meeting (in plaats van A.A.-meeting) voor bedrijven die voor opvulling gaan, in plaats van invulling: “Hello, my name is Gerry and I have more than 5.000 pages on my website.

Goede content is onder andere gebaseerd op customer carewords. Pardon? Juist ja: carewords. Als jij de carewords van jouw klanten leert kennen, dan weet je ook wat hen beweegt. Cijfer jezelf weg, concentreer je op de gedachtegang van de klant. De carewords die organisaties gebruiken, hoeven namelijk niet de carewords van de klant te zijn. Of zoals Gerry McGovern het zegt: “Kill all the content that talks about you. The internet is not our mouthpiece. Repeat after me: I am not the center of the universe.


Alle blogs

De sleutelprikkel
Strategische webteksten schrijven
10 tips voor het schrijven van uitnodigingen
Servicegericht schrijven
Spel- en taalfouten op kantoor
Zet je visie op papier! (En haal 'm uit je hoofd.)
Woordenlijst der Nederlandse Taal
SEO-schrijven
Als eerste bij de klant
Niveau 5: verwachtingen overtreffen
Schrijven volgens merkwaarden
Vind ik leuk!
Jouw tekst zorgt voor een bypass
Storytelling
Cookiewet
7 tips voor klantgerichte webteksten
7 tips voor klantgerichte e-mails
Quick scan
Snellezen
Overtuig je lezer
Een nieuwe website
Taalniveau B1
Schrijven
Cliché
Positief schrijven
Engelse woorden in het Nederlands
Offertes: standaard en maatwerk
Website-indeling
Informatieneutraal
E-mails schrijven
Creatief schrijven (1) Kruip in de huid van het product
Creatief schrijven (2) Ontmoet jouw webbezoeker
Unique buyingpoint
Samenstellingen (2) Ziektekosten of ziektenkosten?
Samenstellingen (1) Leaseauto, lease-auto of lease auto?
't Taxikofschip
Fout is goed?
Van passief naar actief
Contentgoeroe Gerry McGovern
Maximaal aantal woorden
Opt-in: verplicht

Opdrachtgevers

Kamer van Koophandel Kamer van Koophandel
De Kamer van Koophandel is een onafhankelijke dienstverlener die zich op...

Blog

De sleutelprikkel - 05 mei 2017
Is het je al gelukt om de aandacht van jouw bezoekers te trekken én vast te houden? Mooi! Dan is het nu tijd voor stap 2: zorg ervoor dat jouw bezoekers doen wat jij wilt. Leid...