Contact

Bel met: Natascha Teeuw
Telefoon: 06 21 50 03 16
E-mail: info@papierispasse.nl

Kanaaldijk 3
3739 ND  Hollandsche Rading

Creatief schrijven (2) Ontmoet jouw webbezoeker

Jip en Janneke

Een ansichtkaart schrijf je heel bewust voor de geadresseerde. Je ziet de persoon misschien zelfs voor je wanneer je schrijft. Een offerte stel je op met de wensen en eisen van die ene lezer in gedachten: jouw klant. Een webtekst is een ander verhaal. Je kent immers niet de man of vrouw aan de ‘andere kant’ van het scherm. Toch wil je hem of haar bijna persoonlijk aanspreken.

Je kunt dit doen door van jouw webbezoeker een ‘echt mens’ te maken. Stel dat jouw belangrijkste doelgroep uit hr-managers bestaat. Schets dan een beeld van iemand met deze functie en werk met hem in gedachten. Verzin een naam, een gezinssituatie en hobby’s. Denk na over zijn werkplek, collega’s en dagelijkse werkzaamheden. Welke successen behaalt hij en wat zijn zijn uitdagingen? Knip een foto uit een tijdschrift, geef hem een gezicht en een naam: Johan de Wit. Als je een tekst opstelt met Johan in gedachten merk je dat je bewust omgaat met de informatie die Johan zoekt. Welke onderwerpen vindt hij interessant? Welk taalgebruik spreekt hem aan? Welke terminologie gebruikt hij?

Als je deze methode toepast gebruik je al snel de (zoek)woorden van jouw doelgroep. En dat draagt weer bij aan een hogere Google-indexering.


Alle blogs

De sleutelprikkel
Strategische webteksten schrijven
10 tips voor het schrijven van uitnodigingen
Servicegericht schrijven
Spel- en taalfouten op kantoor
Zet je visie op papier! (En haal 'm uit je hoofd.)
Woordenlijst der Nederlandse Taal
SEO-schrijven
Als eerste bij de klant
Niveau 5: verwachtingen overtreffen
Schrijven volgens merkwaarden
Vind ik leuk!
Jouw tekst zorgt voor een bypass
Storytelling
Cookiewet
7 tips voor klantgerichte webteksten
7 tips voor klantgerichte e-mails
Quick scan
Snellezen
Overtuig je lezer
Een nieuwe website
Taalniveau B1
Schrijven
Cliché
Positief schrijven
Engelse woorden in het Nederlands
Offertes: standaard en maatwerk
Website-indeling
Informatieneutraal
E-mails schrijven
Creatief schrijven (1) Kruip in de huid van het product
Creatief schrijven (2) Ontmoet jouw webbezoeker
Unique buyingpoint
Samenstellingen (2) Ziektekosten of ziektenkosten?
Samenstellingen (1) Leaseauto, lease-auto of lease auto?
't Taxikofschip
Fout is goed?
Van passief naar actief
Contentgoeroe Gerry McGovern
Maximaal aantal woorden
Opt-in: verplicht

Opdrachtgevers

KBvG KBvG
De Koninklijke Beroepsorganisatie van Gerechtsdeurwaarders (KBvG) is de...

Blog

De sleutelprikkel - 05 mei 2017
Is het je al gelukt om de aandacht van jouw bezoekers te trekken én vast te houden? Mooi! Dan is het nu tijd voor stap 2: zorg ervoor dat jouw bezoekers doen wat jij wilt. Leid...