Contact

Bel met: Natascha Teeuw
Telefoon: 06 21 50 03 16
E-mail: info@papierispasse.nl

Kanaaldijk 3
3739 ND  Hollandsche Rading

Een nieuwe website

Jip en Janneke

Een nieuwe website ... We hebben het zelf weer eens van dichtbij mogen meemaken. Om de bijbehorende webteksten te schrijven moet je vragen beantwoorden. Moet je keuzes maken. Wie zijn onze bezoekers en wie zijn wij? Wat zoeken onze bezoekers en wat hebben wij in de aanbieding?

Voorkom een writer's block en kies voor een aanpak in drie fases: voorbereiden, schrijven en afwerken. Opvallend genoeg kost de voorbereidingsfase de meeste tijd. Het doel, de doelgroep en de structuur staan in deze fase centraal. Als je deze fase goed uitwerkt, is de tweede fase eenvoudiger dan je denkt. Het schrijven zelf wordt zo namelijk een invuloefening op basis van de gekozen structuur. Heb je inspiratie? Schrijf dan vooral door! Probeer de teksten niet direct perfect te maken voor wat betreft de tone of voice, spelling en klantgerichtheid. Dat doe je in fase drie.

De tijd die je aan fase een, twee en drie besteedt, is respectievelijk veertig, twintig en veertig procent. Als je merkt dat fase twee veel meer tijd in beslag neemt, is de kans groot dat je onvoldoende tijd aan de eerste fase hebt besteed, of in fase twee al druk bent met de afwerking. Het is een bekende val; loop er dus vooral niet in.


Alle blogs

De sleutelprikkel
Strategische webteksten schrijven
10 tips voor het schrijven van uitnodigingen
Servicegericht schrijven
Spel- en taalfouten op kantoor
Zet je visie op papier! (En haal 'm uit je hoofd.)
Woordenlijst der Nederlandse Taal
SEO-schrijven
Als eerste bij de klant
Niveau 5: verwachtingen overtreffen
Schrijven volgens merkwaarden
Vind ik leuk!
Jouw tekst zorgt voor een bypass
Storytelling
Cookiewet
7 tips voor klantgerichte webteksten
7 tips voor klantgerichte e-mails
Quick scan
Snellezen
Overtuig je lezer
Een nieuwe website
Taalniveau B1
Schrijven
Cliché
Positief schrijven
Engelse woorden in het Nederlands
Offertes: standaard en maatwerk
Website-indeling
Informatieneutraal
E-mails schrijven
Creatief schrijven (1) Kruip in de huid van het product
Creatief schrijven (2) Ontmoet jouw webbezoeker
Unique buyingpoint
Samenstellingen (2) Ziektekosten of ziektenkosten?
Samenstellingen (1) Leaseauto, lease-auto of lease auto?
't Taxikofschip
Fout is goed?
Van passief naar actief
Contentgoeroe Gerry McGovern
Maximaal aantal woorden
Opt-in: verplicht

Opdrachtgevers

Cegeka Cegeka
Sinds 1 januari 2011 is DataBalk verdergegaan onder de naam Cegeka, als...

Blog

De sleutelprikkel - 05 mei 2017
Is het je al gelukt om de aandacht van jouw bezoekers te trekken én vast te houden? Mooi! Dan is het nu tijd voor stap 2: zorg ervoor dat jouw bezoekers doen wat jij wilt. Leid...