Contact

Bel met: Natascha Teeuw
Telefoon: 06 21 50 03 16
E-mail: info@papierispasse.nl

Kanaaldijk 3
3739 ND  Hollandsche Rading

Opt-in: verplicht

Jip en Janneke

Sinds 1 oktober 2009 gelden strengere regels voor het verzenden van digitale nieuwsbrieven, in de b2b-context. Voor veel mensen is dit goed nieuws: we ontvangen allemaal wel eens e-mailberichten over speciale aanbiedingen, waar we niet om hebben gevraagd.

Digitale nieuwsbrieven mogen alleen worden verstuurd naar die mensen die vooraf via een opt-in hebben aangegeven dat zij de nieuwsbrieven willen ontvangen. Wat houdt deze opt-in precies in? Het is van belang dat je als geadresseerde precies weet waarvoor je toestemming hebt gegeven. Websites of nieuwsbrieven die al bepaalde vinkjes hebben geplaatst om het de lezer ‘gemakkelijk te maken’ werken niet volgens de regels. Het aanklikken van een link geldt ook niet als inschrijving. Als lezer moet je bewust een keuze maken voor de aanmelding.

Mocht je op jouw website de mogelijkheid bieden ‘meld je hier aan voor onze nieuwsbrief’, dan dien je dus rekening te houden met bovenstaande regels. Hulp nodig bij opt-in voor jouw mailingbestand? Bel of mail, dan plannen we een vrijblijvend gesprek!

Verzenders zijn nu al verplicht om de mogelijkheid tot afmelden (unsubscribe) te geven. Ook na 1 oktober 2009 is deze optie nog steeds verplicht in digitale nieuwsbrieven. De verzender moet verder zijn of haar gegevens duidelijk vermelden.

De opt-in-regelgeving is wat mij betreft de digitale variant van de Loesje-brievenbussticker: “Geen reclame s.v.p., wij hebben alles al!”


Alle blogs

De sleutelprikkel
Strategische webteksten schrijven
10 tips voor het schrijven van uitnodigingen
Servicegericht schrijven
Spel- en taalfouten op kantoor
Zet je visie op papier! (En haal 'm uit je hoofd.)
Woordenlijst der Nederlandse Taal
SEO-schrijven
Als eerste bij de klant
Niveau 5: verwachtingen overtreffen
Schrijven volgens merkwaarden
Vind ik leuk!
Jouw tekst zorgt voor een bypass
Storytelling
Cookiewet
7 tips voor klantgerichte webteksten
7 tips voor klantgerichte e-mails
Quick scan
Snellezen
Overtuig je lezer
Een nieuwe website
Taalniveau B1
Schrijven
Cliché
Positief schrijven
Engelse woorden in het Nederlands
Offertes: standaard en maatwerk
Website-indeling
Informatieneutraal
E-mails schrijven
Creatief schrijven (1) Kruip in de huid van het product
Creatief schrijven (2) Ontmoet jouw webbezoeker
Unique buyingpoint
Samenstellingen (2) Ziektekosten of ziektenkosten?
Samenstellingen (1) Leaseauto, lease-auto of lease auto?
't Taxikofschip
Fout is goed?
Van passief naar actief
Contentgoeroe Gerry McGovern
Maximaal aantal woorden
Opt-in: verplicht

Opdrachtgevers

Connexys Connexys
Effectief talentmanagement vraagt om de juiste tools. Connexys ontwikkelt...

Blog

De sleutelprikkel - 05 mei 2017
Is het je al gelukt om de aandacht van jouw bezoekers te trekken én vast te houden? Mooi! Dan is het nu tijd voor stap 2: zorg ervoor dat jouw bezoekers doen wat jij wilt. Leid...