Contact

Bel met: Natascha Teeuw
Telefoon: 06 21 50 03 16
E-mail: info@papierispasse.nl

Kanaaldijk 3
3739 ND  Hollandsche Rading

Quick scan

Jip en Janneke

Veel bedrijven werken met standaardteksten in hun e-mails en offertes. Dat biedt voordelen: als een tekst eenmaal is goedgekeurd, kun je deze met wat kleine aanpassingen naar een nieuwe klant sturen. Werk jij ook op deze manier? Dan heb je vast al heel wat tijd en moeite bespaard bij de communicatie met jouw klanten.

Om de standaardteksten up-to-date te houden, is het aan te bevelen om eens in de zoveel tijd de vorm, stijl en inhoud van jouw teksten onder de loep te nemen:

  • Sluiten ze nog aan bij jouw bedrijf? Als je een groei of reorganisatie achter de rug hebt: check dan de feiten. Van medewerkersaantallen en afdelingsnamen, tot benamingen van producten en diensten.
  • Sluiten ze nog aan bij jouw cultuur? Als je bij een enthousiast en flitsend bedrijf werkt, werken actieve teksten beter dan passieve teksten. Zo wijkt schriftelijk contact niet af van mondeling contact.
  • Sluiten ze nog aan bij de wensen van jouw klanten? Als je weet dat jouw lezers direct willen weten wat je te bieden hebt, is het verstandig om dit in de opbouw terug te laten komen.
  • Sluiten ze nog aan bij het kennisniveau van jouw klanten? Als jouw doelgroep over minder vakkennis beschikt dan jijzelf, is het handig om jargon en wetenschappelijke afkortingen te vermijden.

Soms is het lastig om afstand te nemen van jouw eigen teksten. Zeker als je ze al jaren gebruikt en hergebruikt. Je kunt zelfs een beetje 'tekstblind' worden. En laten we eerlijk zijn ... het kan best een groot project zijn om alles te analyseren.

Op verzoek verzorgt Papier is passé quick scans van teksten die voor klanten zijn bestemd. We kijken (bijvoorbeeld) naar e-mails, offertes of webteksten. Hierna geven we vrijblijvend tips en aanbevelingen. Je kunt deze vervolgens doorvoeren, zodat jouw teksten nog klantgerichter zijn.

Ben je geïnteresseerd in een quick scan? Neem dan contact op met Natascha Teeuw, op 06 21 50 03 16 of via natascha@papierispasse.nl.



Alle blogs

De sleutelprikkel
Strategische webteksten schrijven
10 tips voor het schrijven van uitnodigingen
Servicegericht schrijven
Spel- en taalfouten op kantoor
Zet je visie op papier! (En haal 'm uit je hoofd.)
Woordenlijst der Nederlandse Taal
SEO-schrijven
Als eerste bij de klant
Niveau 5: verwachtingen overtreffen
Schrijven volgens merkwaarden
Vind ik leuk!
Jouw tekst zorgt voor een bypass
Storytelling
Cookiewet
7 tips voor klantgerichte webteksten
7 tips voor klantgerichte e-mails
Quick scan
Snellezen
Overtuig je lezer
Een nieuwe website
Taalniveau B1
Schrijven
Cliché
Positief schrijven
Engelse woorden in het Nederlands
Offertes: standaard en maatwerk
Website-indeling
Informatieneutraal
E-mails schrijven
Creatief schrijven (1) Kruip in de huid van het product
Creatief schrijven (2) Ontmoet jouw webbezoeker
Unique buyingpoint
Samenstellingen (2) Ziektekosten of ziektenkosten?
Samenstellingen (1) Leaseauto, lease-auto of lease auto?
't Taxikofschip
Fout is goed?
Van passief naar actief
Contentgoeroe Gerry McGovern
Maximaal aantal woorden
Opt-in: verplicht

Opdrachtgevers

Afvaldienstverlener Van Gansewinkel Afvaldienstverlener Van Gansewinkel
Afval bestaat niet. Dat is het credo van Afvaldienstverlener Van Gansewinkel...

Blog

De sleutelprikkel - 05 mei 2017
Is het je al gelukt om de aandacht van jouw bezoekers te trekken én vast te houden? Mooi! Dan is het nu tijd voor stap 2: zorg ervoor dat jouw bezoekers doen wat jij wilt. Leid...