Contact

Bel met: Natascha Teeuw
Telefoon: 06 21 50 03 16
E-mail: info@papierispasse.nl

Kanaaldijk 3
3739 ND  Hollandsche Rading

Schrijven

Jip en Janneke

Uit onderzoek is gebleken dat de gemiddelde schrijver ’s morgens schrijft en ’s middags herschrijft. Dat geldt voor mij ook. Ken jij jouw eigen routine en rituelen? Ben jij je bewust van jouw belangrijkste ingrediënten voor een goede tekst?

Teksten schrijven is voor mij een kwestie van inspiratie en concentratie. Als een van deze twee zaken niet mogelijk is, komt er geen regel op het scherm.

Bij gebrek aan inspiratie helpt het mij om, in plaats van te gaan schrijven, te gaan lezen. Internet is een bron voor elk onderwerp, maar liever nog pak ik een boek dat direct of indirect met de te schrijven tekst te maken heeft. Lezen zorgt ervoor dat ik letterlijk in de materie beland, waarna er plotseling ideeën opborrelen, deze vorm krijgen en er onderlinge verbanden ontstaan. Als ik met dat gevoel achter het toetsenbord ga zitten, lukt het mij altijd om te schrijven.

Concentratie is voor mij nog belangrijker. Ik moet me volledig kunnen afsluiten van de omgeving. Makkelijk? Welnee! Een bijna onmogelijke opgave, die in de regel voor heel wat onbegrip zorgt. Logisch natuurlijk, want na mijn hardnekkige verzoek om stilte dreun ik gerust twee A4’tjes op om zinnen te controleren.


Alle blogs

De sleutelprikkel
Strategische webteksten schrijven
10 tips voor het schrijven van uitnodigingen
Servicegericht schrijven
Spel- en taalfouten op kantoor
Zet je visie op papier! (En haal 'm uit je hoofd.)
Woordenlijst der Nederlandse Taal
SEO-schrijven
Als eerste bij de klant
Niveau 5: verwachtingen overtreffen
Schrijven volgens merkwaarden
Vind ik leuk!
Jouw tekst zorgt voor een bypass
Storytelling
Cookiewet
7 tips voor klantgerichte webteksten
7 tips voor klantgerichte e-mails
Quick scan
Snellezen
Overtuig je lezer
Een nieuwe website
Taalniveau B1
Schrijven
Cliché
Positief schrijven
Engelse woorden in het Nederlands
Offertes: standaard en maatwerk
Website-indeling
Informatieneutraal
E-mails schrijven
Creatief schrijven (1) Kruip in de huid van het product
Creatief schrijven (2) Ontmoet jouw webbezoeker
Unique buyingpoint
Samenstellingen (2) Ziektekosten of ziektenkosten?
Samenstellingen (1) Leaseauto, lease-auto of lease auto?
't Taxikofschip
Fout is goed?
Van passief naar actief
Contentgoeroe Gerry McGovern
Maximaal aantal woorden
Opt-in: verplicht

Opdrachtgevers

KHN KHN
Koninklijke Horeca Nederland (KHN) maakt zich als branchevereniging sterk...

Blog

De sleutelprikkel - 05 mei 2017
Is het je al gelukt om de aandacht van jouw bezoekers te trekken én vast te houden? Mooi! Dan is het nu tijd voor stap 2: zorg ervoor dat jouw bezoekers doen wat jij wilt. Leid...