Contact

Bel met: Natascha Teeuw
Telefoon: 06 21 50 03 16
E-mail: info@papierispasse.nl

Kanaaldijk 3
3739 ND  Hollandsche Rading

SEO-schrijven

Jip en Janneke

Opvallen en gevonden worden op internet heeft een naam: search engine optimization (SEO). Een manier om webteksten te schrijven waarbij je de kans vergroot om in de top 10 te komen, wanneer Google zoekresultaten toont. Wist je dat circa 70% van de mensen die via zoekmachines zoekt niet verder kijkt dan de eerste 4 zoekresultaten?

Webteksten schrijven

Als onze opdrachtgevers op zoek zijn naar een gespecialiseerde SEO-partij, wijzen wij ze door naar een expert. Maar als jij webteksten wilt laten (her)schrijven waarbij we zoekwoorden op een natuurlijke manier in de tekst verwerken ... dan doen we dat heel graag zelf! Zeker als we zo voor een tekst zorgen waarbij er nog steeds sprake is van leesgemak. Wist je dat sommige bedrijven hetzelfde woord soms met de goede én foute spelling in een webtekst opnemen om hoger in de Google-zoekresultaten te komen? Je kunt je afvragen welke indruk je daarmee bij de bezoeker achterlaat. Schrijf je dan voor de bezoeker of voor Google?

Beginnen met SEO

Als je aan de slag gaat met SEO-schrijven, zul je ontdekken dat je er gemakkelijk fulltime mee bezig kunt zijn. Van doelgroeponderzoek uitvoeren tot persona's ontwikkelen, van zoekwoorden in content verwerken tot linkbuilding bij bekende websites in jouw branche ... Wat doe je zelf en wat laat je doen?

SEO-tip

Stel dat je begint met het verwerken van zoekwoorden in webteksten. Als je start met een bergje zoekwoorden waarvan je een tekst wilt maken, heb je al snel last van het bekende writer’s block. Het klinkt vreemd, maar wij adviseren om niet direct te starten met SEO-schrijven. Start met schrijven voor jouw doelgroep en laat SEO nog even ‘los’. Heb je jouw tekst af en bied je daarin de informatie die jouw doelgroep nodig heeft? Ga dan (in de laatste fase dus) pas kijken welke woorden of woordgroepen je kunt wijzigen of vervangen door zoekwoorden. Zorg ervoor dat je hierbij de lezer nog steeds op een niet-gekunstelde maar natuurlijke manier aanspreekt. Zorg voor kwaliteit met de juiste informatie en leesgemak.


Alle blogs

De sleutelprikkel
Strategische webteksten schrijven
10 tips voor het schrijven van uitnodigingen
Servicegericht schrijven
Spel- en taalfouten op kantoor
Zet je visie op papier! (En haal 'm uit je hoofd.)
Woordenlijst der Nederlandse Taal
SEO-schrijven
Als eerste bij de klant
Niveau 5: verwachtingen overtreffen
Schrijven volgens merkwaarden
Vind ik leuk!
Jouw tekst zorgt voor een bypass
Storytelling
Cookiewet
7 tips voor klantgerichte webteksten
7 tips voor klantgerichte e-mails
Quick scan
Snellezen
Overtuig je lezer
Een nieuwe website
Taalniveau B1
Schrijven
Cliché
Positief schrijven
Engelse woorden in het Nederlands
Offertes: standaard en maatwerk
Website-indeling
Informatieneutraal
E-mails schrijven
Creatief schrijven (1) Kruip in de huid van het product
Creatief schrijven (2) Ontmoet jouw webbezoeker
Unique buyingpoint
Samenstellingen (2) Ziektekosten of ziektenkosten?
Samenstellingen (1) Leaseauto, lease-auto of lease auto?
't Taxikofschip
Fout is goed?
Van passief naar actief
Contentgoeroe Gerry McGovern
Maximaal aantal woorden
Opt-in: verplicht

Opdrachtgevers

Brand New Day Brand New Day
Brand New Day is een jonge verzekeraar die de grote bestaande markt van...

Blog

De sleutelprikkel - 05 mei 2017
Is het je al gelukt om de aandacht van jouw bezoekers te trekken én vast te houden? Mooi! Dan is het nu tijd voor stap 2: zorg ervoor dat jouw bezoekers doen wat jij wilt. Leid...