Contact

Bel met: Natascha Teeuw
Telefoon: 06 21 50 03 16
E-mail: info@papierispasse.nl

Kanaaldijk 3
3739 ND  Hollandsche Rading

Storytelling

Jip en Janneke

Je bent naar een bijeenkomst geweest en één specifiek verhaal is blijven hangen. Dit verhaal laat je niet los: je bent enthousiast en geïnspireerd. Herken je dit? Dit zijn nu typisch de effecten van storytelling.

Storytelling is een creatieve en effectieve manier van communiceren. Het is een techniek, waarmee je een verhaal écht overbrengt. Je bereikt jouw lezers op een authentieke en natuurlijke manier, omdat je ze persoonlijk raakt. Dat kan zelfs met een verhaal over een bedrijf, product of dienst …

Bij Papier is passé geloven we dat storytelling bijdraagt aan de relatie met jouw klanten. Met een inspirerend verhaal creëer je een sfeer. Bijvoorbeeld via de teksten op jouw website, of in een nieuwsbrief. Als jouw lezer een positief gevoel heeft bij jouw verhaal, dan gaat dit leven. De kans is zelfs groot dat hij zich met jouw verhaal identificeert en het gaat delen.

De kracht van storytelling zit in het vermelden van kleine, alledaagse zaken. Iets wat je is overkomen en jou tot nadenken heeft aangezet. Iets wat je gehoord, gezien, gevoeld of geroken hebt. Zet de zintuigen van jouw lezer in en breng het verhaal tot leven.

Wil je jouw eigen verhaal schrijven? Wil je niet langer droge feiten meedelen maar jouw bedrijf, producten of diensten tot leven wekken? Lees dan het boek No Story No Glory.


Alle blogs

De sleutelprikkel
Strategische webteksten schrijven
10 tips voor het schrijven van uitnodigingen
Servicegericht schrijven
Spel- en taalfouten op kantoor
Zet je visie op papier! (En haal 'm uit je hoofd.)
Woordenlijst der Nederlandse Taal
SEO-schrijven
Als eerste bij de klant
Niveau 5: verwachtingen overtreffen
Schrijven volgens merkwaarden
Vind ik leuk!
Jouw tekst zorgt voor een bypass
Storytelling
Cookiewet
7 tips voor klantgerichte webteksten
7 tips voor klantgerichte e-mails
Quick scan
Snellezen
Overtuig je lezer
Een nieuwe website
Taalniveau B1
Schrijven
Cliché
Positief schrijven
Engelse woorden in het Nederlands
Offertes: standaard en maatwerk
Website-indeling
Informatieneutraal
E-mails schrijven
Creatief schrijven (1) Kruip in de huid van het product
Creatief schrijven (2) Ontmoet jouw webbezoeker
Unique buyingpoint
Samenstellingen (2) Ziektekosten of ziektenkosten?
Samenstellingen (1) Leaseauto, lease-auto of lease auto?
't Taxikofschip
Fout is goed?
Van passief naar actief
Contentgoeroe Gerry McGovern
Maximaal aantal woorden
Opt-in: verplicht

Opdrachtgevers

eFocus eFocus
eFocus is een fullservice internetbureau met ruim 100 professionals in...

Blog

De sleutelprikkel - 06 juli 2016
Is het je al gelukt om de aandacht van jouw bezoekers te trekken én vast te houden? Mooi! Dan is het nu tijd voor stap 2: zorg ervoor dat jouw bezoekers doen wat jij wilt. Leid...