Contact

Bel met: Natascha Teeuw
Telefoon: 06 21 50 03 16
E-mail: info@papierispasse.nl

Kanaaldijk 3
3739 ND  Hollandsche Rading

Unique buyingpoint

Jip en Janneke

Bij het schrijven van een voorstel of offerte wil je graag de voordelen van jouw product of dienst benadrukken. Als verkopende partij weet je dat er meer kapers op de kust zijn. Je zult je dus moeten onderscheiden van de rest. Wanneer jij over een uniek verkoopargument beschikt ben je al goed op weg. Maar in deze markt zijn er meestal concurrenten die over exact dezelfde argumenten beschikken. Kwaliteit, snelheid en partnership zijn al lang niet meer zo unique.

Als het unique sellingpoint je niet veel verder helpt, is er een andere aanpak. Je verandert hierbij van perspectief: in plaats van te denken vanuit de verkoper redeneer je vanuit de koper. Oftewel: je gaat van unique sellingpoint (usp) naar unique buyingpoint (ubp).

Deze manier van werken vraagt om tijd en creativiteit van de schrijver. Je verplaatst je namelijk in de koper en stelt bij de usp de vraag: “What’s in it for me?”. Als je als verkopende partij kantoren in het hele land hebt (usp), betekent dit voor de koper dat hij snel persoonlijk contact heeft (ubp). Als je als verkopende partij een netwerk met specialisten hebt (usp), betekent dit voor de koper dat hij snel de beschikking heeft over specifieke kennis (ubp).

Het schrijven vanuit het perspectief van de koper is een belangrijke techniek om een tekst wervend te maken. In de Workshop Offertes Schrijven komt deze techniek uitgebreid aan de orde.


Alle blogs

De sleutelprikkel
Strategische webteksten schrijven
10 tips voor het schrijven van uitnodigingen
Servicegericht schrijven
Spel- en taalfouten op kantoor
Zet je visie op papier! (En haal 'm uit je hoofd.)
Woordenlijst der Nederlandse Taal
SEO-schrijven
Als eerste bij de klant
Niveau 5: verwachtingen overtreffen
Schrijven volgens merkwaarden
Vind ik leuk!
Jouw tekst zorgt voor een bypass
Storytelling
Cookiewet
7 tips voor klantgerichte webteksten
7 tips voor klantgerichte e-mails
Quick scan
Snellezen
Overtuig je lezer
Een nieuwe website
Taalniveau B1
Schrijven
Cliché
Positief schrijven
Engelse woorden in het Nederlands
Offertes: standaard en maatwerk
Website-indeling
Informatieneutraal
E-mails schrijven
Creatief schrijven (1) Kruip in de huid van het product
Creatief schrijven (2) Ontmoet jouw webbezoeker
Unique buyingpoint
Samenstellingen (2) Ziektekosten of ziektenkosten?
Samenstellingen (1) Leaseauto, lease-auto of lease auto?
't Taxikofschip
Fout is goed?
Van passief naar actief
Contentgoeroe Gerry McGovern
Maximaal aantal woorden
Opt-in: verplicht

Opdrachtgevers

Gemeente Renkum Gemeente Renkum
Papier is passé verzorgt schrijf- en trainingsopdrachten voor verschillende...

Blog

De sleutelprikkel - 05 mei 2017
Is het je al gelukt om de aandacht van jouw bezoekers te trekken én vast te houden? Mooi! Dan is het nu tijd voor stap 2: zorg ervoor dat jouw bezoekers doen wat jij wilt. Leid...