Contact

Bel met: Natascha Teeuw
Telefoon: 06 21 50 03 16
E-mail: info@papierispasse.nl

Kanaaldijk 3
3739 ND  Hollandsche Rading

Zet je visie op papier! (En haal 'm uit je hoofd.)

Jip en Janneke

Reorganisaties, fusies en ontslagen … Een aantal van onze opdrachtgevers heeft dit in 2013 van dichtbij meegemaakt. Ze zijn in 2014 in afgeslankte vorm gestart, na een lange periode van onzekerheid. Geldt dit ook voor het bedrijf waar jij werkt?

Het stof is neergedwarreld en de stoeltjes zijn weer rechtgezet. Je hebt afscheid genomen van de ‘oude’ organisatie en bent gestart in de ‘nieuwe’ organisatie. Je hebt een pas op de plaats gemaakt en hebt jezelf herpakt. Het is nu tijd om met jouw visie aan de slag te gaan. Want die visie bepaalt de koers en het succes voor de komende periode. Wil je een voorbeeld? De beste werkgevers van 2014 blinken uit door hun heldere visie.

Die visie? Jazeker, die is er al. Jij hebt ‘m al. Iedere manager heeft namelijk een duidelijke mening over de toekomst: dít is de stip aan de horizon en zó wil je ernaartoe. Maar deze visie is vaak een goed bewaard geheim. Als jouw visie alleen duidelijk is in jouw gedachten, dan is dat onvoldoende om het verhaal te delen. Om mensen in beweging te krijgen.

We horen het zo vaak:

  • “Zelf weet ik precies wat ik wil, maar om dit nu op papier te zetten …”
  • “Kon ik maar een printer aansluiten op mijn hoofd! Dan rolde mijn visie er zo uit …”

Als je die visie in jouw hoofd hebt, moet je toch echt die ene belangrijke stap zetten. Je zult die visie (die voor jou zo duidelijk is) moeten opschrijven. Je moet er een verhaal van maken. Een verhaal dat motiveert en inspireert, een verhaal met een kop en een staart. Zo krijg je jouw medewerkers mee. Zo komen ze in beweging. Houd je visie niet voor jezelf! Maak er een praktisch verhaal van, met handvatten voor jouw medewerkers.

Wanneer haal jij jouw visie uit jouw hoofd om ‘m op papier te zetten? Zet die stap en communiceer op een superscherpe manier:

  • waar je heen wilt
  • hoe je dat gaat doen
  • wat dit van jouw medewerkers vraagt

Vind je het lastig om jouw visie op papier te zetten? Is er het bekende writer’s block zodra je achter jouw toetsenbord zit? Kom dan naar De Masterclass Zet je visie op papier op 6 mei of 17 juni 2014. Aan het eind van deze dag heb je een heuse deliverable: jouw visie is een concreet verhaal geworden, waarmee je mensen in beweging krijgt.


Alle blogs

De sleutelprikkel
Strategische webteksten schrijven
10 tips voor het schrijven van uitnodigingen
Servicegericht schrijven
Spel- en taalfouten op kantoor
Zet je visie op papier! (En haal 'm uit je hoofd.)
Woordenlijst der Nederlandse Taal
SEO-schrijven
Als eerste bij de klant
Niveau 5: verwachtingen overtreffen
Schrijven volgens merkwaarden
Vind ik leuk!
Jouw tekst zorgt voor een bypass
Storytelling
Cookiewet
7 tips voor klantgerichte webteksten
7 tips voor klantgerichte e-mails
Quick scan
Snellezen
Overtuig je lezer
Een nieuwe website
Taalniveau B1
Schrijven
Cliché
Positief schrijven
Engelse woorden in het Nederlands
Offertes: standaard en maatwerk
Website-indeling
Informatieneutraal
E-mails schrijven
Creatief schrijven (1) Kruip in de huid van het product
Creatief schrijven (2) Ontmoet jouw webbezoeker
Unique buyingpoint
Samenstellingen (2) Ziektekosten of ziektenkosten?
Samenstellingen (1) Leaseauto, lease-auto of lease auto?
't Taxikofschip
Fout is goed?
Van passief naar actief
Contentgoeroe Gerry McGovern
Maximaal aantal woorden
Opt-in: verplicht

Opdrachtgevers

Pink Elephant Pink Elephant
Pink Elephant is een internationale kennisleider op het gebied van bedrijfsinnovatie...

Blog

De sleutelprikkel - 05 mei 2017
Is het je al gelukt om de aandacht van jouw bezoekers te trekken én vast te houden? Mooi! Dan is het nu tijd voor stap 2: zorg ervoor dat jouw bezoekers doen wat jij wilt. Leid...