Contact

Bel met: Natascha Teeuw
Telefoon: 06 21 50 03 16
E-mail: info@papierispasse.nl

Kanaaldijk 3
3739 ND  Hollandsche Rading

Workshop Schrijven voor het Web

Gedrag beïnvloeden met teksten

Duur: 2 dagen
Locatie: incompany
Kosten: op aanvraag

Voor wie is de workshop bedoeld?
De 2-daagse Workshop Schrijven voor het Web is bedoeld voor iedereen die webteksten schrijft of gaat schrijven. Bijvoorbeeld: copywriters, marketing- en communicatiemedewerkers, pr-medewerkers, webredacteuren en contentverantwoordelijken.

Wat is de inhoud van de workshop?
Je leert wat de succesfactoren zijn van webteksten en hoe je jouw bezoekers met goede webteksten kunt aanzetten om tot actie over te gaan. Webteksten zijn namelijk nooit bedoeld om alleen te informeren, je wilt dat jouw bezoekers ook écht iets gaan doen!

Wat kun je na de workshop?

  • Je weet hoe je op een efficiënte manier webteksten voorbereidt, structureert en schrijft.
  • Je weet welke webteksten werken en wat dit vraagt van vorm, stijl en inhoud.
  • Je weet hoe je keuzes maakt voor jouw webteksten, en hoe je deze kan onderbouwen naar de (interne) opdrachtgever en specialisten toe.
  • Je bent bekend met de belangrijkste tactieken om gedrag te beïnvloeden.
  • Je beschikt over voorbeelden om gedrag te beïnvloeden via jouw eigen webteksten.

Dag 1: Waarom is schrijven voor het web zo’n uitdaging?

  • Het draait niet om jou, het draait om de bezoeker! Denk, creëer en schrijf vanuit zijn perspectief.
  • Kom uit je comfort zone en start met een gedegen voorbereiding en een doordachte structuur.
  • De 5 schrijfniveaus: wat is jullie huidige en gewenste niveau?
  • Zorg voor begrijpelijke teksten en schrijf op taalniveau B1.
  • Merkwaarden. Beschrijf niet wie je wilt zijn, maar laat de bezoeker destilleren wie je bent.

Dag 2: Gedrag beïnvloeden met webteksten

  • Bij welke brein moet je als schrijver zijn? Speel met jouw webteksten in op de stemming van de lezer.
  • Geef in of via jouw webteksten iets weg, voordat je om een wederdienst vraagt.
  • Overtuig met aanbevelingen, feiten, logica, normen en standaarden.
  • Wees sympathiek en authentiek.
  • Zorg voor een positieve sfeer die past bij jouw bedrijf of organisatie.
  • Laat zien dat je de expert of een autoriteit bent.
  • Overtuig de lezer van de schaarste van het product of dienst.

Meer informatie aanvragen

Aantal deelnemers
Voornaam * Achternaam *
Bedrijfsnaam Telefoonnummer
E-mailadres *  
 
Vraag en/of opmerking  

back Terug naar workshopoverzicht

Opdrachtgevers

Kamer van Koophandel Kamer van Koophandel
De Kamer van Koophandel is een onafhankelijke dienstverlener die zich op...

Blog

De sleutelprikkel - 05 mei 2017
Is het je al gelukt om de aandacht van jouw bezoekers te trekken én vast te houden? Mooi! Dan is het nu tijd voor stap 2: zorg ervoor dat jouw bezoekers doen wat jij wilt. Leid...