SLUITEN

Consulting.

Klantcontact via het scherm vraagt om keuzes maken. Alleen op die manier kom je tot een verhaal dat bij je klant landt én voor je merk werkt.

Consulting.

Stop! Wacht nog even met dat toetsenbord. Webteksten schrijven is namelijk niet hetzelfde als ‘typen’. Bepaal eerst de uitgangspunten, voordat je ook maar één letter op het scherm zet.

  • Hoe zorg je ervoor dat webteksten bijdragen aan de bedrijfsdoelstellingen?
  • Wat en wie wil je bereiken met je webteksten?
  • Wat zijn de behoeftes van jouw klanten en op welke speel je in?
  • Welke beloftes doe je aan jouw klanten? 
  • Over welke onderwerpen ga je wel schrijven ... en over welke juist niet?
  • Hoe laat je de bedrijfsidentiteit terugkomen in de webteksten? 
  • Hoe zorg je voor interne schrijfafspraken die worden nagekomen?

Een visie op papier zetten en keuzes maken. Misschien wel de belangrijkste voorbereiding als je webteksten wilt schrijven die voor je werken. Maar hoe verzamel je al die informatie en hoe deel je dit? Als je weet wat de mogelijkheden zijn, kies je net wat makkelijker de vorm die bij je past. Voor de een is een contentstrategie nodig, voor de ander volstaat een schrijfwijzer of klantbelevingsmodel.

Schrijven gaat zo veel sneller en is zo veel leuker als de afspraken duidelijk zijn. En het bespaart ook flink wat correctie- en redactiewerk voor de afdelingen Marketing en Communicatie.

Mmm ... graag advies!

Voordat ik start met schrijven.

Ik stuur een e-mail naar Papier is passé