Algemene voorwaarden Papier is passé

  1. Definities:

    In deze algemene voorwaarden hebben de volgende termen de hieronder opgenomen betekenis:

    Algemene VoorwaardenDeze algemene voorwaarden
    Papier is passé (Wij of Ons)De eenmanszaak Papier is passé, gevestigd aan Kanaaldijk 3, 3739 ND in Hollandsche Rading, geregistreerd bij het Handelsregister van de Kamer van Koophandel onder nummer 30217445;
    Klant (Jij of Jouw)De rechtsperso(o)nen of natuurlijke perso(o)n(en) handelend in uitoefening van beroep of bedrijf die gebruik wil(len) maken van de diensten/producten van Papier is passé;
    Overeenkomst(en)Diensten op het gebied (her)schrijven, redigeren en/of corrigeren van (web)teksten, het ontwikkelen van cursusmaterialen, het geven van adviezen en het verzorgen van fysieke en online presentaties, kennissessies, workshops en/of trainingen en online toegang tot de e-learningomgeving Mijn Papier is passé;
    Dienst(en)Een natuurlijk persoon, medewerker of andersoortig werkzame persoon binnen de organisatie van de Klant, waarvoor Onze diensten mogelijk bedoeld zijn;
    Deelnemeriedere aanbieding door Papier is passé aan een Opdrachtgever voor het leveren van haar Dienstverlening.
    IE-rechtenRechten van intellectueel eigendom of daaraan gerelateerde rechten en registraties, inclusief maar niet beperkt tot cursussen, materialen, merken, (gebruiks)modellen, ontwerpen, auteursrechten, octrooien, auteursrechten (inclusief software), handelsnamen, domeinnamen, databanken, handelsgeheimen en knowhow;
    BWHet Burgerlijk Wetboek.
  2. Inleidende opmerkingen over deze Algemene Voorwaarden
    1. Deze algemene voorwaarden gelden voor alle aanbiedingen, prijsindicaties, offertes, voorstellen en overeenkomsten tussen Papier is passé en jou als klant. Of dat nu mondeling of schriftelijk is afgesproken. Ze zijn ook van toepassing op alles wat hieruit voortkomt of ermee samenhangt, zoals aanvullende afspraken of andere handelingen. Hebben we eenmaal samengewerkt onder deze voorwaarden? Dan gelden ze automatisch ook voor toekomstige afspraken, zonder dat we dat telkens opnieuw hoeven te zeggen. Dit geldt met name voor de uitbreidingen van de initiële Overeenkomsten met – bijvoorbeeld – een uitbreiding van een bestaande Opdrachtbevestiging of een nieuwe Opdrachtbevestiging. Hierover heb je al kunnen lezen in de Overeenkomst.
    2. Zodra jij aangeeft dat je akkoord gaat met onze aanbieding, prijsindicatie, offerte of voorstel, hebben we een Overeenkomst. Als voor ons duidelijk is dat je gebruik wilt maken van onze diensten, dan is er ook sprake van een Overeenkomst. Dit geldt met name voor de uitbreidingen van de initiële Overeenkomsten met – bijvoorbeeld – een uitbreiding van een bestaande Opdrachtbevestiging of een nieuwe Opdrachtbevestiging. Als Wij dat nodig vinden, kunnen wij vragen of iemand die tekenbevoegd is, namens de Klant, alsnog schriftelijk tekent voordat we starten met onze werkzaamheden.
    3. We kunnen deze Algemene Voorwaarden aanpassen. Als we dat doen, informeren we je over de aangepaste versie en geldt deze ook voor onze bestaande afspraken. Als we geen specifieke datum noemen, geldt de nieuwe versie vanaf het moment dat je die hebt ontvangen, of vanaf het moment dat Wij deze op de website van Papier is Passé publiceren.
    4. Als jij jouw eigen algemene voorwaarden hanteert, dan wijzen wij die hierbij uitdrukkelijk af. Alleen onze voorwaarden gelden.
    5. Mocht er iets in onze aanbiedingen, prijsindicaties, offertes, voorstellen, Opdrachtbevestigingen en andere aanbiedingen staan wat niet helemaal overeenkomt met wat er in deze Algemene Voorwaarden staat, dan gaan onze Algemene Voorwaarden voor, tenzij we in de aanbieding, prijsindicatie, offerte, het voorstel of Opdrachtbevestiging uitdrukkelijk iets anders hebben afgesproken.
    6. Alle Overeenkomsten worden aanvaard en uitgevoerd door Papier is passé. Artikelen 7:404 en 7:407 lid 2 BW zijn niet van toepassing op de Overeenkomst. Papier is passé behoudt zich het recht voor om (een deel van) haar Diensten of werkzaamheden uit te besteden aan derden, als dit nodig is voor de correcte uitvoering van de Overeenkomst en beste uitkomst van de samenwerking.
  3. De Diensten en het beoogde doel van de Overeenkomst
    1. Papier is passé biedt de mogelijkheid om de schriftelijke communicatie van de Klant te professionaliseren, door schrijfopdrachten en/of schrijftrainingen te verzorgen (waaronder e-learningworkshops) en schrijfadvies te geven. Dit kan door middel van een eenmalige opdracht (met één Opdrachtbevestiging voor één opdracht), of door middel van een langere samenwerking (met meerdere Opdrachtbevestigingen voor meerdere opdrachten).
    2. Wij spannen ons in om iedere Overeenkomst met Jou als Klant zorgvuldig en deskundig uit te voeren. Wij gaan hiermee een inspanningsverplichting aan. Wat houdt dit in? Dat Papier is passé niet aansprakelijk is voor het uitblijven van het gewenste effect op een beoogde doelgroep of de persoonlijke ontwikkeling van een Deelnemer.
    3. Wij houden bij het aanbieden van de Dienst en het creëren van (cursus)materialen en mogelijk tools zoveel mogelijk rekening met de eisen en belangen van de Klant om aan Jouw wensen te voldoen. In ruil daarvoor wordt van jou verwacht dat je zorgvuldig, eerlijk, veilig en nauwkeurig omgaat met de Dienst, materialen en tools. De (cursus)materialen, (web)teksten en adviezen mogen alleen gebruikt worden voor het doel waarvoor ze bedoeld zijn. Elk ander gebruik van de Dienst of de content dan waarvoor deze bedoeld is, mag alleen met voorafgaande schriftelijke toestemming van Papier is passé.
    4. Voor het uitvoeren van de Diensten kunnen specifieke schrijf-, advies-, overleg- en cursusmomenten worden ingepland. Deze momenten zijn bindend en kunnen niet worden geannuleerd door de Klant. Indien Klant tot 3 weken voorafgaand aan dit moment aangeeft te willen annuleren, wordt door Papier is passé (indien mogelijk) geprobeerd het moment te wijzigen. Als het cursusmoment binnen de 3 weken tot 7 kalenderdagen voor het moment wordt geannuleerd, is Klant 50% van de overeengekomen prijs voor het betreffende moment (zoals afgesproken in de corresponderende Opdrachtbevestiging) verschuldigd. Bij annulering binnen 7 kalenderdagen is de Klant 100% van de prijs voor het betreffende moment (zoals afgesproken in de corresponderende Opdrachtbevestiging) verschuldigd.
    5. Als de Klant deze Algemene Voorwaarden overtreedt, of als Wij vinden dat het gebruik in strijd is met deze voorwaarden, of als er een vermoeden is van fraude of ander onrechtmatig gebruik van de Dienst, hebben Wij het recht om de materialen en gemaakte werken terug te nemen en de overeenkomst op eigen initiatief te beëindigen. Elk gebruik dat in strijd is met deze Algemene Voorwaarden is niet toegestaan.
    6. Het staat Papier is passé volledig vrij ook voor andere opdrachtgevers werkzaamheden te verrichten. De Klant verklaart zich hiermee uitdrukkelijk akkoord.
  4. E-learningaccounts en Deelnemers
    1. Papier is passé biedt de mogelijkheid om via de e-learningomgeving Mijn Papier is passé ((hierna: de "Tool") trainingen/cursussen aan Deelnemers van de Klant aan te bieden. Hiertoe zijn mogelijk persoonsgegevens van Deelnemers vereist.
    2. De Klant bepaalt wie Inlogaccounts van de Tool krijgt. In geval van uitdiensttreding van een Deelnemer bij de Klant garandeert de Klant dat zij dit tijdig communiceert aan Papier is passé en wordt de toegang tot de Dienstverlening van Papier is passé afgesloten, bijvoorbeeld door het blokkeren/op inactief zetten van de inloggegevens.
    3. Klant is verantwoordelijk voor de aan Papier is passé verstrekte gegevens, het gebruik van de Dienstverlening en het vertrouwelijk houden van de content van de Tool en het inlogaccount daarvoor. In dit kader treedt Papier is passé op als verwerker en de Klant als verwerkingsverantwoordelijke, zoals gedefinieerd in de AVG. De Klant garandeert dat iedereen die namens de Klant de Tool gebruikt, voldoet aan de bepalingen uit de Overeenkomst en alle van toepassing zijnde wetten en voorschriften.
    4. Als Klant vermoedt dat de inloggegevens of gebruikersaccounts zonder haar toestemming zijn gebruikt, zal zij Papier is passé direct daarvan op de hoogte stellen. Bij geconstateerd misbruik of beveiligingsprobleem van een gebruikersaccount, behoudt Papier is passé zich het recht voor om dit gebruikersaccount te blokkeren/op inactief te zetten totdat het misbruik of beveiligingsprobleem is verholpen.
  5. Offertes en aanbiedingen
    1. Al Onze offertes en aanbiedingen, zowel mondeling, schriftelijk als elektronisch, zijn vrijblijvend en zijn, tenzij schriftelijk anders overeengekomen, twee weken geldig. De bevestiging van Papier is passé met betrekking tot de acceptatie en het aangaan de Overeenkomst zal altijd schriftelijk gebeuren en is afhankelijk van de acceptatie door de Klant van deze Algemene Voorwaarden.
    2. Offertes en aanbiedingen van Papier is passé zijn steeds gebaseerd op informatie zoals verstrekt door de Klant. De Klant garandeert dat deze informatie juist is.
    3. Papier is passé kan niet aan een offerte worden gehouden als het voor de Klant redelijkerwijs duidelijk is, of duidelijk had moeten zijn, dat de offerte een kennelijke vergissing of verschrijving bevat.
  6. Prijzen, facturering en betaling
    1. De vergoeding voor de Diensten (hierna: de "Vergoeding") wordt tussen Papier is passé en de Klant in de offerte of aanbieding, dan wel bijlage bij die offerte of aanbieding overeengekomen. Dit kunnen meerdere verschillende vergoedingen zijn, afhankelijk van de hoeveelheid nadien overeengekomen Opdrachtbevestigingen. De vergoeding geldt ook als afgesproken wanneer dit in correspondentie of een schriftelijke bevestiging staat.
    2. Alle genoemde prijzen zijn – tenzij anders vermeld – exclusief btw en worden inclusief btw in rekening gebracht. Bij wijzigingen in het btw-regime en/of wijziging van de hoogte van de geldende btw-tarieven, zullen de prijzen overeenkomstig worden aangepast.
    3. Betaling van de Vergoeding of andere betalingen door de Klant te voldoen dienen binnen 30 dagen na de factuurdatum op het bankrekeningnummer dat op de factuur is vermeld te zijn voldaan. Deze termijn heeft te gelden als een fatale termijn. Betaling geschiedt in euro’s.
    4. Als de Klant niet binnen de in art. 6.3. genoemde termijn betaalt, ontvangt de Klant eenmalig een betalingsherinnering, die ook geldt als een formele ingebrekestelling met een redelijke termijn van 14 dagen. Dit is de laatste mogelijkheid om de Vergoeding zonder verdere consequenties te voldoen. Na het verstrijken van deze termijn is de Klant automatisch in verzuim zonder nadere ingebrekestelling, volgens artikel 6:81 BW en art. 6:82 BW.
    5. De Klant is aansprakelijk voor alle gerechtelijke en buitengerechtelijke kosten die worden gemaakt om betaling van openstaande facturen voor de Vergoedingen af te dwingen, met een minimum van 15% van het openstaande factuurbedrag, inclusief toepasselijke rente. Als juridische stappen genomen moeten worden om betaling af te dwingen, is de Klant gehouden de werkelijk gemaakte kosten hiervan te vergoeden, inclusief advocaten- en griffiekosten. Eventuele gerechtelijke kosten die voortvloeien uit een betalingsverzuim met betrekking tot een opeisbaar bedrag, komen voor rekening van de Klant.
    6. Papier is passé is gerechtigd jaarlijks prijswijzigingen en/of prijsindexaties door te voeren aan het begin van een kalenderjaar.
    7. Papier is passé kan de prijs tussentijds verhogen in het geval van onvoorziene omstandigheden die leiden tot een stijging van de kostprijs, als deze omstandigheden zich voordoen na het tot stand komen van de Overeenkomst.
  7. Beëindiging van de Overeenkomst
    1. Zoals aangegeven in de Overeenkomst duurt de Overeenkomst voor zolang als opgenomen in de bijlagen of Opdrachtbevestiging bij de Overeenkomst. De Overeenkomst stopt als de afgesproken periode voorbij is of zodra de Dienst is uitgevoerd, zoals beschreven in de bijlagen of Opdrachtbevestiging. De verschillende Opdrachtbevestigingen kunnen verschillende termijnen bevatten. Als één van die termijnen in een Opdrachtbevestiging afloopt, duurt de Overeenkomst voort voor de overige Opdrachtbevestigingen.
    2. Ontbinding van de Overeenkomst vanwege een tekortkoming in de nakoming van de Overeenkomst is voor de Klant slechts mogelijk na een gedetailleerde schriftelijke ingebrekestelling waarbij een redelijke termijn van 30 dagen gesteld wordt voor de zuivering van de tekortkoming van Papier is passé.
    3. Papier is passé kan de Overeenkomst verder opzeggen wanneer de Klant zich niet aan deze Algemene Voorwaarden houdt, of de Overeenkomst niet, niet tijdig of niet behoorlijk nakomt.
    4. Zodra de overeenkomst eindigt – om welke reden dan ook – stopt de Klant direct met het gebruik van de IE-rechten. Alle (kopieën van de) IE-rechten worden dan zonder uitstel teruggestuurd naar Papier is passé of vernietigd, tenzij artikel 10 anders bepaalt.
    5. Elk van de partijen kan een Overeenkomst zonder ingebrekestelling met onmiddellijke ingang geheel of gedeeltelijk opzeggen zonder recht op schadevergoeding of compensatie in het geval dat:
      1. het faillissement van de andere partij wordt aangegeven c.q. aangevraagd door die partij, of aangevraagd wordt door één of meerdere van de schuldeisers van die partij, of de partij wordt toegelaten tot de Wet Schuldsanering Natuurlijke Personen;
      2. de partij (tijdelijke) surseance van betaling wordt verleend; of
      3. de partij op andere wijze de vrije beschikking over zijn vermogen en/of inkomsten geheel of gedeeltelijk verliest (c.q. onder curatele of bewind wordt geplaatst dan wel de schuldsanering van toepassing wordt).
  8. Aansprakelijkheid van Papier is passé
    1. De Diensten worden AS IS aan de Klant ter beschikking gesteld. Omdat het eindresultaat nooit volledig te voorspellen is – bijvoorbeeld bij klantenwerving, de impact van teksten, de groei/ontwikkeling van een Deelnemer of de positionering van de Klant – kan Papier is passé daar geen garanties op geven. Schade die hieruit voortkomt, valt dan ook buiten de aansprakelijkheid, tenzij die het gevolg is van opzet of bewuste roekeloosheid aan onze kant.
    2. Iedere (buiten)contractuele aansprakelijkheid van Papier is passé is in alle gevallen beperkt tot directe schade. Met andere woorden, Papier is passé is nooit aansprakelijk voor indirecte schade, gevolgschade of andere indirecte schade zoals verlies van omzet of winstderving.
    3. Iedere (buiten)contractuele aansprakelijkheid van Papier is passé is verder beperkt tot het bedrag dat de verzekeraar van Papier is passé ter zake uitkeert.
    4. Papier is passé zet zich maximaal in voor sterke (web)teksten, inhoudelijke groei/ontwikkeling van Deelnemers en effectieve communicatie. Toch is het belangrijk om te benoemen dat resultaten kunnen verschillen per situatie. Papier is passé kan daarom niet aansprakelijk worden gehouden voor verwachtingen over klantenwerving, de ontvangst van teksten, financiële uitkomsten of het effect van cursussen en materialen. Het gebruik van onze diensten, producten en materialen gebeurt op basis van vertrouwen, maar is uiteindelijk de verantwoordelijkheid van de Klant. Wij geven dan ook geen garanties voor specifieke doelen of resultaten.
  9. Overmacht
    1. Papier is passé behoudt zich het recht voor nakoming van haar verplichtingen op te schorten als sprake is van overmacht, met inachtneming van het bepaalde in artikel 8.2.
    2. Van overmacht is in ieder geval sprake, als ten gevolge van een omstandigheid niet (meer) van Papier is passé kan worden verlangd dat zij haar verplichting (verder) nakomt. Overmacht omvat in ieder geval, maar is niet beperkt tot: netwerkstoringen, internetstoringen, computerstoringen, cloudservicestoringen, (personeels)stakingen, niet nakomen van verplichtingen door leveranciers, oorlog en gewijzigde overheidsmaatregelen of stormschade en andere natuurrampen, uitsluitingen, of oorlogsgevaar, ziekte van onvervangbare werknemers, overmacht en/of niet (tijdig) nakomen door de leverancier(s) van Papier is passé, brand en andere ongevallen in het bedrijf alsmede alle van overheidswege genomen of uitgevaardigde maatregelen en in het algemeen alle omstandigheden die buiten de invloedssfeer van Papier is passé vallen.
    3. Indien de hierboven benoemde situatie van overmacht langer dan twee maanden duurt, of als Papier is passé kan voorzien dat deze langer dan vijf maanden zal duren, heeft zowel Papier is passé als de Klant het recht om de Overeenkomst op te zeggen via schriftelijke kennisgeving hiervan.
  10. Privacy
    1. Papier is passé spant zich in om de bij haar aanwezige persoonsgegevens te verwerken in overeenstemming met de Algemene Verordening Gegevensbescherming (EU) 2016/679 (AVG).
    2. Meer informatie over de wijze waarop Papier is passé omgaat met persoonsgegevens is opgenomen in de privacyverklaring van Papier is passé, zoals weergegeven op de website en te vinden via deze deze link. De privacyverklaring maakt deel uit van deze Algemene Voorwaarden en de Klant heeft bij het accepteren van deze Algemene Voorwaarden hiervan kennisgenomen. Dit is vooral van belang voor de Deelnemer die zich namens de Klant inschrijft voor een e-learningworkshop of andere cursus van Papier is passé.
  11. IE-rechten
    1. Alle IE-rechten die te maken hebben met onze Diensten en alles wat daarmee samenhangt, liggen volledig bij Papier is passé, en nieuw ontstane IE-rechten rusten ook volledig bij Ons. Het is niet de bedoeling dat deze IE-rechten worden overgedragen aan jou als klant. Ook als er bijvoorbeeld databankrechten ontstaan met betrekking tot de diensten of de onderliggende data, blijven die rechten exclusief bij ons. Bij het leveren van onze diensten dragen wij dus geen enkele IE-rechten over.
    2. Als in de toekomst sprake is van ontwikkelingen of maatwerk met betrekking tot de Diensten of indien de (toekomstige) IE-rechten (nog) niet volledig bij Papier is passé blijken te rusten, komen Partijen (indien en voor zover nodig) overeen dat de IE-rechten hierbij worden overgedragen aan Papier is passé en dat de vergoeding daarvoor besloten ligt in de Vergoeding. Deze bepaling, overeenkomst en de offerte en/of aanbieding kwalificeren dan als akte.
    3. Alle door Papier is passé gecreëerde werken zijn uitsluitend bedoeld om te worden gebruikt voor het doel zoals aangegeven in de Overeenkomst of de bijlagen (Opdrachtbevestigingen) daarbij. Hiertoe verkrijgt de Klant een beperkt, niet overdraagbaar, niet sublicentieerbaar gebruiksrecht voor oneindige duur van Papier is passé, op voorwaarde dat de bepalingen uit deze Algemene Voorwaarden en de Overeenkomst worden nagekomen. Dit gebruiksrecht is niet-exclusief, niet-overdraagbaar, kan niet bezwaard worden en is niet sublicentieerbaar. Voorgaande geldt niet voor eventuele cursus-/trainingsmaterialen en de e-learningomgeving, hiertoe verkrijgt de Klant geen enkel gebruiksrecht buiten de grenzen van de Overeenkomst of de Opdrachtbevestiging.
    4. Wanneer de materialen van Papier is passé in strijd met deze Algemene Voorwaarden of de Overeenkomst worden gebruikt, vervalt dit gebruiksrecht per direct en dient de Klant alle materialen te retourneren aan Papier is passé. Als de Klant een breder gebruiksrecht wenst te verkrijgen, treden partijen hiertoe in vrijblijvend overleg. Een breder gebruiksrecht wordt slechts verkregen na schriftelijke goedkeuring van Papier is passé.
    5. De eventuele royalty’s hiertoe zijn al verdisconteerd in de Vergoeding. Als en voor zover de materialen niet op een andere manier dan overeengekomen gebruikt worden, is geen aanvullende (billijke) vergoeding vereist. De materialen mogen niet zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Papier is passé worden verveelvoudigd, gewijzigd, openbaar gemaakt of ter kennis van derden gebracht worden, anders dan overeengekomen in de Overeenkomst.
  12. Geheimhouding
    1. In deze Algemene Voorwaarden betekent “Vertrouwelijke Informatie”:
      • alle informatie of data beheerd door of toebehorend aan Papier is passé en verschaft aan of ter kennis gekomen van Klant, waaronder (doch niet uitsluitend), recepten, (content)strategieën, formules, (ontwerp)patronen, programma’s, processen, tabellen, afbeeldingen, software, rapporten, methoden, strategieën, plannen, concepten, apparaten, hulpmiddelen, gereedschappen, instrumenten, productprijzen, vraagprognoses, specificaties, tekeningen, ontwerpen, modellen, samples, uitvindingen, octrooiaanvragen, licenties, technologieën, kwaliteitscontroles, proeven, distributie, financiële situatie, research & development, personeel, juridische zaken, investeringen en klanten;
      • discussies, onderhandelingen en overeenkomsten tussen Papier is passé en Klant;
      • iedere vorm van informatie met betrekking tot de ondernemingsactiviteiten en bedrijfsvoering, waaronder de processen en inrichting daarvan;
      • iedere vorm van informatie die redelijkerwijs als vertrouwelijk dient te worden behandeld.
    2. Klant zal de Vertrouwelijke Informatie strikt vertrouwelijk behandelen en deze niet verschaffen, delen, of anderszins openbaren zonder de voorafgaande schriftelijke toestemming van Papier is passé. Partijen zullen de Vertrouwelijke Informatie niet gebruiken, kopiëren of reproduceren zonder de voorafgaande schriftelijke toestemming van andere Partij en dezelfde mate van zorg betrachten met betrekking tot de Vertrouwelijke Informatie als die Partij zou doen met betrekking tot haar eigen informatie van eenzelfde aard.
    3. Klant zal onmiddellijk na ontdekking van enige vorm van niet toegestaan gebruik of openbaring van de Vertrouwelijke Informatie mededelen dat daarvan sprake is geweest en alle redelijkerwijs te nemen stappen zetten om de Vertrouwelijke Informatie te herkrijgen en verdere niet-toegestane handelingen op basis van deze geheimhoudingsverplichting te voorkomen.
    4. Klant zal gedurende de Overeenkomst en een periode van 1 jaar na het eindigen van de Overeenkomst, niet (direct of indirect) betrokken zijn bij de ontwikkeling of exploitatie van contentstrategieën of diensten die zouden kunnen concurreren met de Diensten.
    5. Onder Vertrouwelijke Informatie valt niet (i) informatie die reeds openbaar en bekend was of (ii) informatie die openbaar gemaakt moet worden op grond van een wettelijke verplichting.
  13. Diversen
    1. Mocht het voorkomen dat een bepaling in de Overeenkomst of onze Algemene Voorwaarden helemaal of gedeeltelijk niet geldig of niet afdwingbaar is, dan vervangen we die bepaling direct door een nieuwe, geldige bepaling die zoveel mogelijk aansluit bij wat we oorspronkelijk bedoeld hadden. Als dat nodig is, overleggen we samen om duidelijke nieuwe afspraken te maken die hetzelfde doel dienen.
    2. Als we iets willen wijzigen of toevoegen aan de Overeenkomst, dan kan dat alleen als we dat allebei schriftelijk vastleggen en ondertekenen.
    3. Zoals eerder aangegeven, mogen wij onze Algemene Voorwaarden aanpassen. Ook als we dat doen terwijl we al een Overeenkomst hebben, gelden de gewijzigde voorwaarden voor die bestaande afspraken.
    4. Zonder schriftelijke toestemming van Papier is passé kan de Klant geen rechten of verplichtingen uit deze Overeenkomst of de Overeenkomst zelf (contractsoverneming) overdragen aan enige derde. Dit beding heeft voor zover mogelijk zowel verbintenisrechtelijke als goederenrechtelijke werking.
  14. Toepasselijk recht
    1. Op alle overeenkomsten met Papier is passé is uitsluitend Nederlands recht van toepassing. Geschillen worden voorgelegd aan de bevoegde rechter van de rechtbank Midden-Nederland, locatie Utrecht.

      Deze algemene voorwaarden zijn gepubliceerd op de website van Papier is passé.

Privacybeleid van Papier is passé

Privacy en security

Sinds 25 mei 2018 moet iedereen aan de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) voldoen. De komst van de AVG heeft de bescherming van persoonsgegevens ingrijpend veranderd. De verordening bevat uitgebreide verplichtingen voor het bedrijfsleven en versterkt de rechten van de personen waarvan gegevens worden verwerkt. Bij overtreding van de AVG kunnen aanzienlijke boetes worden opgelegd.

AVG: impact op ons allemaal

De AVG heeft impact op elke organisatie. Ook op ons. Bij Papier is passé willen we voldoen aan de wet en uiteraard boetes van de Autoriteit Persoonsgegevens (AP) voorkomen. Ook willen wij elke vorm van schadeclaims tegengaan en elke vorm van reputatieschade vermijden.

Papier is passé wil volledige controle hebben (en houden) op het gebied van privacy en security. Bij Papier is passé hechten wij dan ook veel waarde aan goede bescherming en beveiliging van personen, middelen, informatie en privacy. Daarop hebben wij onze organisatie en systemen zo goed mogelijk ingericht. Wij spannen ons elke dag opnieuw in om de regels voor bescherming en veiligheid van persoonsgegevens goed toe te passen. Voor onze opdrachtgevers. Voor onszelf.

Passende maatregelen

We hebben passende maatregelen genomen om misbruik, verlies, onbevoegde toegang, ongewenste openbaarmaking en ongeoorloofde wijziging van persoonsgegevens tegen te gaan. Met externe partners hebben wij afspraken gemaakt om die veiligheid borgen. Ook hebben wij om alle risico’s te beperken onderhoudscontracten gesloten met onze leveranciers.

Desondanks kan Papier is passé niet verantwoordelijk zijn voor het privacybeleid van derden én de uitvoering van dit beleid. Die verantwoordelijkheid kunnen wij bij voorbeeld ook niet nemen voor andere sites en bronnen waarnaar wij op onze website, in onze e-learningomgeving en op ons TextPro-platform of op andere plekken verwijzen.

Door gebruik te maken van onze website, de e-learningomgeving of het TextPro-platform, maar ook door onze trainingen te volgen, of door gebruik te maken van een van onze diensten, geef je aan ons privacybeleid te accepteren, inclusief het cookiebeleid.

Functionaris gegevensbescherming

Papier is passé heeft eigenaar Natascha Teeuw aangewezen als functionaris gegevensbescherming. Zij ziet erop toe dat onze afspraken rondom privacy en beveiliging nageleefd worden.

Verwerken en bewaren

Papier is passé verwerkt alleen persoonsgegevens als dat doelgericht is. Bijvoorbeeld als dat nodig is om onze overeengekomen diensten goed uit te kunnen voeren. Een voorbeeld hiervan is dat wij deelnemers (en de bijbehorende opdrachtgevers) van onze e-learningomgeving inzicht geven in hun voortgang van de e-learningworkshop(s) die zij bij Papier is passé volgen. Opdrachtgevers dienen hierover trouwens ook zelf afspraken te maken met medewerkers die bij ons trainingen volgen.

Wij verwerken ook gegevens om telefonisch of per e-mail contact op te kunnen nemen met deelnemers die van onze diensten gebruikmaken.

Wij bewaren gegevens niet langer dan dat strikt nodig is om de doelen te realiseren waarvoor wij de gegevens verzameld hebben.

Verstrekking aan derden

Wij verstrekken persoonsgegevens alleen aan derden als dat nodig is voor de uitvoering van een overeengekomen opdracht, of om te voldoen aan een wettelijke verplichting. In dergelijke gevallen wijzen wij de andere partij op de noodzaak om veilig om te gaan met deze gegevens.

Cookies

Wij verzamelen gegevens om zo een beter inzicht te krijgen in onze opdrachtgevers, zodat wij onze dienstverlening hierop kunnen afstemmen. Onze website, onze e-learningomgeving en ons TextPro-platform maken gebruik van ‘cookies’ (tekstbestanden die op je computer worden geplaatst) om te helpen analyseren hoe jij en andere gebruikers de website, de e-learningomgeving en het TextPro-platform gebruiken. De door de cookies gegenereerde informatie over het gebruik van de website(s) kan worden overgebracht naar een eigen beveiligde server van Papier is passé of die van een derde partij.

Keuzes voor persoonsgegevens

Wij bieden alle bezoekers van de website en gebruikers van onze diensten de mogelijkheid tot het inzien, veranderen, of verwijderen van alle persoonlijke informatie die op enig moment door ons is bewaard.

Als je jouw gegevens aan wilt passen of jezelf uit onze bestanden wilt laten halen, kun je ons dit melden via info@papierispasse.nl. Wij proberen aan deze verzoeken zo mogelijk binnen 2 weken te voldoen.

Veranderingen

Deze privacy- en cookieverklaring is afgestemd op het normale gebruik van en de mogelijkheden op onze website(s), onze e-learningomgeving, ons TextPro.nl-platform én op de trainingen/workshops. Eventuele aanpassingen en/of veranderingen van een en ander kunnen leiden tot het wijzigen van deze privacyverklaring. Het is daarom raadzaam om regelmatig via onze website de actuele privacy- en cookieverklaringen en/of het actuele beleid terzake te raadplegen.

Deze verklaring is voor het laatst aangepast op 16 september 2022 en vervangt vanaf deze datum voorgaande versies.

Meer informatie of offerte ontvangen?

Neem contact op met Natascha Teeuw
of vul het formulier in.

Contactformulier