Wij zijn gespecialiseerd in copywriting voor digitale media, en leren en adviseren organisaties hoe ze webteksten als zakelijke tool inzetten.
Maak kennis met Natascha Teeuw: eigenaar van Papier is passé sinds 2006.
MEER WETEN?‘Teksten zijn een tool. Zet ze in om je zakelijke doelen te bereiken!’, zegt Natascha Teeuw stellig. Met haar bedrijf Papier is passé adviseert zij al ruim 17 jaar organisaties om hun teksten naar een hoger schrijfniveau te krijgen. ‘Met goede teksten beïnvloed je het gedrag van jouw klant. Uiteindelijk bepaalt dat gedrag of jij je doelen haalt. Investeren in goede teksten is dus investeren in het succes van jouw organisatie.’
Natascha heeft een taal- en salesachtergrond. ‘Ik heb Franse taal- en letterkunde gestudeerd, met als specialisatie vertalen. Dat vraagt om kennis van de Franse én de Nederlandse taal. Je vertaalt namelijk altijd naar je moedertaal.’
Na haar studie heeft ze een aantal salesfuncties gehad, totdat ze in 2006 voor zichzelf begon: ‘Toen mijn broer als ondernemer startte, kon ik natuurlijk niet achterblijven! We werken nu bijna dagelijks samen. Michael ontwikkelde namelijk de 2 platforms van Papier is passé: TextPro.nl en Mijn Papier is passé: onze nieuwe e-learningomgeving.
Frankrijk blijft trekken: ‘Ik ben nog steeds gék van dat land, en reis daarom vaak naar Sanary-sur-Mer. In dat deel van Frankrijk voel ik me thuis. Ooit wil ik daar een eigen plek hebben en er nóg vaker zijn. Dat is mijn droom.’
Toen Natascha in 2006 als zzp’er startte, moest ze nog vaak uitleggen wat de kenmerken zijn van online teksten, vergeleken met printteksten. ‘Ik wilde dat terug laten komen in de naam van mijn bedrijf. Vandaar Papier is passé. Het bleek een provocerende naam, die meteen duidelijk maakt wat onze focus is: copywriting voor digitale media. Ik krijg er regelmatig reacties op. Zowel positieve als negatieve, maar dat vind ik juist leuk! Die reacties geven me de kans om uit te leggen wat ik doe en waarom ik dat doe. Bovendien is deze naam makkelijk te onthouden. Win-win dus.’
Tijdens de eerste jaren van Papier is passé lag de nadruk op schrijf- en trainingsopdrachten. Later kwamen daar adviesopdrachten bij. Het klantenbestand groeide snel, met opdrachtgevers zoals AFAS, Renewi, Frankwatching en grote gemeentes. Natascha: ‘Ik heb veel loyale opdrachtgevers. Daar ben ik ontzettend blij mee! Ook komen er regelmatig nieuwe opdrachtgevers bij, waardoor ik de opdrachten niet altijd meer zelf kan doen. Veel schrijfklussen breng ik onder bij copywriters uit het netwerk van Papier is passé . De hoeveelheid schrijfopdrachten neemt eigenlijk alleen maar toe. Daarom ben ik altijd op zoek naar copywriters die zich als zzp’er aan Papier is passé willen verbinden. Zo kan het schrijfwerk doorlopen en krijg ik de ruimte om me te richten op trainen, adviseren en het doorontwikkelen van onze nieuwe e-learningomgeving Mijn Papier is passé.
Op 30 maart organiseerde Papier is passé een Copywritersdag voor alle zelfstandige copywriters uit het eigen netwerk. Met als spreker Martin van Kranenburg: de meestgevraagde conversie- en neuromarketingspreker in Nederland. Bekijk de video en foto’s en meld je alvast aan voor de Copywritersdag in 2024.
Sinds eind 2022 is het mogelijk om workshops te volgen via de e-learningomgeving: Mijn Papier is passé . E-learning is daarmee de 3e trainingsvorm van Papier is passé, naast de fysieke en online workshops.
Natascha is heel enthousiast over e-learning: ‘Het is de perfecte aanvulling op ons huidige aanbod. Met e-learning bieden we onze klanten continuïteit en flexibiliteit. Deelnemers studeren in hun eigen tempo, en volgen e-learning op een moment dat het hen uitkomt. Daar zitten grote voordelen aan vast voor onze opdrachtgevers. Medewerkers werken dankzij e-learning aan hun eigen ontwikkeling, zonder dat je ze dagdelen ‘kwijt’ bent, zoals tijdens een fysieke workshop.’
Wil je ook teksten gaan (her)schrijven, of schrijfkennis delen binnen jouw organisatie? Neem dan contact op met Papier is passé. We hebben al voor zó veel partijen opdrachten verzorgd, de kennis en ervaring die we daarbij hebben opgedaan, delen we graag.