Resultaat?
Tijdens de workshop werken we toe naar het opleveren van een bondige contentstrategie, die de basis vormt van al jouw online teksten. Je leert hoe je de doelen van teksten koppelt aan de doelen van de organisatie, zodat je met jouw teksten bijdraagt op strategisch niveau.
Voordat je start met webteksten schrijven, moet je keuzes maken. Welke keuzes dit zijn en hoe deze jouw (schrijf)werk beïnvloeden en makkelijker maken, ontdek je tijdens de workshop.
Je leert tijdens de workshop:
- hoe je van organisatiedoelen komt tot tekstdoelen
- hoe ‘obstakels’ de onderwerpen van jouw teksten bepalen
- hoe je de merk- of kernwaarden omzet naar schrijfkeuzes en schrijfafspraken
- hoe je schrijfkeuzes doorvertaalt naar de verschillende kanalen van de organisatie
- wat manieren zijn om jouw doelgroep(en) in persona uit te werken
- waarom een belofte vraagt om het bieden van tekstueel bewijs
- hoe je unique sellingpoints omzet naar unique buyingpoints
Tijdens de workshop leggen we de gemaakte keuzes vast en werken we deze na afloop uit in een bondige contentstrategie. De trainer verzorgt de eindredactie van dit document en vult de strategie waar nodig nog aan, in overleg met de opdrachtgever en deelnemers. Concrete deliverables? Commitment, een bondige contentstrategie en duidelijke schrijftaken en -verantwoordelijkheden.